In ceea ce priveste crearea sa, toate aspectele tehnice si functionale ale proiectullui vor fi luate in considerare:
- designul si functionalitatea web siteului,
- utilizarea inovatoare a tehnologiei (inovatie tehnica) sau folosirea unei tehhnologii noi (cel putin, in clasa):
- un echilibru potrivit intre diferitele mijloace:
- o consistenta intre solutiile didactice si cele tehnologice (usor de folosit si navigat)
Intrebari cheie pentru creare
- Este proiectul bine facut din punct de vedere tehnic?
- Este designul si functionalitatea websiteului in armonie cu continutul si scopul sau?
- Este websiteul usor de navigat?
- Este folosirea diferitelor mijloace echilibrata?
- Proiectul poate fi folosit cu usurinta in diferite medii (de exemplu: scoala)?
- Solutiile tehnice folosite in proiect motiveaza si incurajeaza invatarea?
B. Grupul de invatare
Unul dintre cele mai importante rezultate al introducerii ICT in scoli este imbunatatirea motivatiei si a participarii elevului la activitatile de invatare. Trebuie evaluate capacitatea proiectelor propuse de a folosi ICT in imbunatatirea implicarii elevilor si a rolului lor activ in invatare. De asemenea se va tine cont de faptul ca proiectul promoveaza lucrul in echipa si ca elevii au de castigat datorita cunostintelor si abilitatilor ICT
Intrebari cheie pentru grupul de invatare
- Proiectul promoveaza conceptul de elev activ si il implica in procesul de invatare?
- Proiectul imbunatateste conditiile de invatare pentru elevii cu nevoi speciale?
- Proiectul promoveaza lucrul in echipa?
- Utilizatorii sai vor fi capabili sa isi imbunatateasca cunostintele si abilitatile ICT?
C. Continut/Didactica
Trebuie evaluat daca:
- topica se integreaza in curriculum sau daca are legatura cu aspectele etice, sociale ale societatii moderne.se vor da note mari daca continutul este actual, corect si complet;
- ICT este eficient folosit pentru organizarea, prezentarea si aprofundarea subiectului
- structura si limbajul sunt potrivite pentru competentele elevilor
-
Intrebari cheie pentru continut/didactica:
- Continutul oferit este prezentat intr-un mod eficient si motivant?
- Noile mijloace ofera o valoare reala in procesul de invatare?
- Continutul si functionalitatea sunt adecvate pentru grupul tinta?
- Continutul si prezentarea sa sunt legate de conceptul didactic si metodologic?
- Informatia prezentata pe website este corecta si cuprinzatoare?
D. Context. Retea
ICT este o unealta incomparabila pentru scoli, pentru colaborare si parteneriate inovatoare intre diferitii actori in slujba educatiei (scoala, famile, municipalitate, spitale de copii). Proiectele facute de echipele internationale sau pe probleme internationale/europene ar trebui sa castige o mai mare recunoastere
Se va evalua capacitatea de admitere pentru promovarea acestor parteneriate de cercetare locale/globale, interne/externe, publice/private, educationale/culturale. Proiectele sunt cu atat mai bine vazute daca implica sau se adreseaza persoanelor dezavantajate sau in varsta .
Intrebari cheie pentru context/retea
- Proiectul este facut de o echipa internationala sau are in vedere probleme internationale?
- Proiectul implica si alti membri ai societatii?
- Websiteul ofera informatii care ar putea fi de interes si pentru vizitatorii din afara scolii?
- Proiectul promoveaza lucrul in retea?
E. Inovatie pedagogica
Trebuie evaluate calitatea inovatoare si potentialul proiectului de a aduce o schimbare.
Se vor da note mari proiectelor care deschid noi cai de invatare sau aduc noi domenii de cercetare academica. Proiectele care ofera elemente de gandire, cum ar fi feedback, ar trebui sa primeasca un punctaj mai mare. eSchola mai promoveaza noi proiecte, deci proiectele care au fost deja notate la alte competitii vor avea un punctaj mai mic.
Intrebari cheie pentru inovatia pedagogica:
- Proiectul ofera noi modalitati de invatare?
- Ofera solutii de cercetare noi sau un potential pentru noi metode de cercetare?
- Ofera elemente de gandire?
- Proiectul a mai fost notat?
F. Transfer
Dati note pentru a indica posibilitatea admiterii pentru a fi copiate, verificate si refolosite intr-un context diferit.
Punctajele mari arata capacitatea proiectului de a fi un model si o sursa de inspiratie pentru ca alti educatori sa-si creeze propriile proiecte si/sau replici.
Intrebari cheie pentru transfer:
- Proiectul poate fi “reciclat”si refolosit in alte contexte?
- Poate servi ca model pentru alte proiecte de acelasi fel?
- Proiectul permite o dezvoltare ulterioara?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu