joi, februarie 15, 2007

Evaluarea finală

Criterii vizate în evaluarea finală(sumativa):

Fiecare articol trebuie conceput sub forma unui raport scris/ text argumentativ, rezultat al definitivării studiului de caz primit.


În evaluarea finală am urmărit la obiectul limba romana:

  1. respectarea construcţiei discursului de tip argumentativ, structurarea ideilor în scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate acestuia;
  2. conţinutul şi structura adecvate argumentării;
  3. formularea ipotezei/a propriilor opinii faţă de tema studiului de caz/ afirmaţia dată;
  4. enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două-trei argumente adecvate ipotezei;
  5. formularea unei concluzii;
  6. respectarea normelor limbii române în vigoare ( registrul stilistic adecvat, normele de exprimare corectă, de ortografie şi de punctuaţie);
  7. accentuarea/evidenţierea unor idei centrale ale argumentării/raportului scris prin utilizarea imaginilor, secvenţelor audio/video sugestive, a sondajelor de opinie, a link-urilor relevante pentru susţinerea propriilor afirmaţii;
  8. layout-ul – modul de asamblare şi prezentare a materialului.

Din punct de vedere tehnic:

Criteriile de evaluare sumativa sunt:

Ø Elevii isi vor prezenta verbal una din temele tratate pe blog;

Ø Vom urmari (ambii profesori) si aprecia daca au fost respectate etapele unei prezentari:

o Prezentarea persoanei/lor ce vor face prezentarea temei

o Anuntarea temei ce va fi prezentata

o Prezentarea in detalii a continutului temei

o Prezentarea la final a unei idei dominante/clare cu care fiecare coleg trebuie sa ramana in memorie

o Prezentarea bibliografiei

o Prezentarea pe support a numelor autorilor, a adreselor scolii, e-mail si numarul de telefon

Ø Se va aprecia cursivitatea exprimarii

Ø Va urma autoevaluarea si discutiile cu colegii in care

Ø Elevii sa stie cum si-au impartit sarcinile in echipa in care au lucrat.

Ø Sa raspunda cu eleganta la critici, sa si le insuseasca daca sunt meritate

Ø Se va aprecia:

· coerenta, consistenta, spiritul organizatoric in realizarea expunerii, spiritul de echipa, respectarea indicatiilor privind etapele unei prezentari

· reacţia elevului -prin aceasta intelegand:

o feedback-ul pe parcursul derulării cursului;

o spiritul de initiativa;

o analiza reacţiei ia în considerare participarea online, blog, email,chat

o numărul şi calitatea răspunsurilor din conferinţe, solutii gasite

o opiniile exprimate la orele de laborator, personalitatea

o opiniile exprimate pe blogul colegilor;

· învăţarea - prin aceasta intelegand:

o testele periodice constând în temele de lucru date,

o dezbaterile din conferinţe,

o precum şi calitatea, coerenta, eleganta si acuratetea expunerii finale

· transferul - prin aceasta intelegand:

o măsura utilizării cunoştintelor dobândite la câteva săptămâni-luni dupa terminarea cursului, spaţiul cursului rămânand deschise şi conlucrarea grupului va continua, fapt ce facilitează realizarea acestei etape a evaluării

· impactul - prin care se va incerca să se urmărească utilizarea noţiunilor cursului în activitatea profesională, în etapa următoare absolvirii (proiecte la alte obiecte, actiuni de voluntariat, cultural artistice sau de loisir urmate de prezentarea lor pe web, sondaje de opinie si prelucrarea lor, albume ocazionale expuse pe web, participare la actiuni de socializare).

Ø Notarea elevilor ia în calcul activitatea lor online - calitatea şi frecvenţa răspunsurilor, temele la laborator şi proiectul de grup.

Functie de clasa, profil si specializare vom aplica parte dintre aceste criterii generale de evaluare sumativa, CDS-ul fiind aplicabil la orice clasa de acest nivel.

Niciun comentariu: