vineri, februarie 23, 2007

Flash mob-ul ca mod de comunicare







Flash mob - un grup mare de oameni care se adună într-un loc definit dinainte, fac o acţiune scurtă, după care se dispersează rapid. Pare un mod de distracţie, dar este o nouă modalitate de comunicare prin care membrii grupului pot atrage atenţia publică asupra unui fenomen sau eveniment îşi pot exprima părerea prin gesturi privind o lege/decizie şi pot participa la ceva(acţiune serioasă)în mod amuzant cu elementele de conspiraţie. Dacă sunt intrebări, deseori flash mobsterii răspund că au ieşit la o plimbare, admiră priveliştea sau sunt aici după cumpărături fără să-şi dezvăluiască participarea la o "aglomeraţie spontana" (aşa se traduce denumirea fenomenului). Este o modalitate de a înţelege efectul globalizării.
Nu este greu de ghicit ca aceşti oameni se organizează cu ajutorul internet-ului în primul rând.
Un scurt istoric.
Prima acţiune flash mobbing a avut loc in iunie anului acesta în New York. Fiind coordonaţi anterior prin e-mail şi mesaje SMS 150 de oameni au intrat în secţia de mobilă a magazinului "Macy's" şi au cerut "un covor pentru dragoste" la 10 mii de dolari pentru "comuna din aproprierea oraşului". Au trecut câteva zile şi 250 de oameni au venit la un hotel luxos în Manhatten şi 15 secunde au aplaudat activ şi fără nici un sens.
Detalii la: http://flashmob.go.ro/iasi.html http://thekonst.net/ro/propaganda/230
http://flashmob.go.ro/ http://www.flashmob.com/ www.cheesebikini.com
http://dordeduca.ro/impresii/flash_mob_ro/583/
http://www.banateanul.ro/articol/ziar/timisoara/demonstratii-blit/4764/0/
http://www.sferapoliticii.ro/sfera/115/art3-matei.html

Ziua fără televizor este o modalitate de protest faţă de violenţa şi senzaţionalismul ieftin din programele de televiziune. In fiecare vineri, la ora 17, când încep jurnalele de ştiri ,,insângerate'', închidem televizoarele şi… punem idei în dialog, urmărim o piesă de teatru, învăţăm mecanismele mass-media ca să ne putem feri de manipulare, ascultăm muzică live, citim poezie. Desfăşurătorul evenimentului:
Asociaţia Consumatorilor de Media şi Club A au deosebita plăcere de a vă invita la dezbaterea:

Televiziunile cumpără audienţa cu violenţa ?


Participanţi la dezbatere: Mircea Cărtărescu, Ralu Filip, Cornel Nistorescu

Dezbaterea face parte din programul celei de-a cincea ediţii a Zilei Fără Televizor, care se va desfăşura, vineri, 23 februarie, în faţa Protv şi apoi în Club A.
Ora 17.00: În faţa ProTV, vom aprinde câte o lumânare pentru fiecare victimă prezentată la Ştirile de la ora 17.00. Dacă vor fi multe lumânări aprinse, înseamnă că am văzut prea multe victime pe micul ecran şi este timpul ca ele să se odihnească, netulburate de luminile reflectoarelor si de obiectivul camerei de luat vederi, iar noi să vedem şi alte ştiri, nu numai crime, violuri şi accidente
La ora 17.10 vom pleca în Club A, str. Blanari 14, sect. 3, unde Ziua Fără Televizor va continua cu: Asociaţia Consumatorilor de Media

Acţiunea va dura 10 minute şi va continua săptămâna următoare în faţa Antena 1.

17.30 : Proiecţii de scurt-metraje refuzate spre difuzare la televiziuni

18.00 : Concert live de folk alternativ cu trupa SAME OITZZ

19.00: Dezbatere media cu tema : Televiziunea cumpără audienţa prin violenţă ?

Cum poate fi oprită această adevărată politică de programe a televiziunilor, de a cumpăra audienţa cu cele mai facile mijloace: prost-gust, violenţă, senzaţionalism ieftin?

Vă invităm să participaţi la dezbatere alături de Mircea Cărtărescu, Cornel Nistorescu şi Ralu Filip.

De asemenea, vă punem la dispoziţie online petiţia "STOP violenţa din ştiri!".

http://www.petition online.com/ nu_crime/ petition. html

Semnăturile dvs pot demonta ideea că ,,dăm violenţă şi prost-gust pentru că aşa vrea publicul''

Va mulţumim




La cele 4 ediţii ale Zilei Fără Televizor au participat până acum: Cristian Tudor Popescu, Razvan Popescu (CNA), Gelu Trandafir (CNA), Ioana Avadani, Florin Tudose si Petrisor Obae (EvZ)

Vă aşteptăm !

Niciun comentariu: