marți, noiembrie 07, 2006

PREGATIRE TEHNICA

Ce este un weblog (blog)?

In engleza, cuvantul e folosit si ca substantiv si ca verb. In romana vom folosi weblog sau blog ca substantiv.

Cuvantul se scrie legat ! Scris web log inseamna o evidenta a vizitatorilor si activitatii pe un site web, deci are alt sens!

Ca verb, 'to blog' inseamna a scrie un weblog. Va trebui sa gasim un echivalent in romaneste

Cuvantul weblog inseamna:

  • un jurnal online sau un jurnal pe web, si in acelasi timp
  • un sistem de gestiune a continutului sau o platforma pentru a publica on-line.
  • un site organizat in ordine invers cronologica, cea mai noua insemnare aparand prima pe pagina.
  • Este intretinut de o persoana (sau de un grup de persoane) folosind urmatoarele elemente in fiecare item sau insemnare:
Webblogging
Weblog-ul (sau pe scurt Blog-ul) este un site web organizat cronologic, actualizat de catre o persoana sau un grup de persoane cu “post”-uri sau “entries” (intrari).
O intrare in blog contine in mod obisnuit urmatoarele elemente
- textul intrarii, care poate contine comentarii personale, idei, relatari, etc.
- Data/Ora publicarii
- Titlul intrarii, care poate fi optional.
In general, cea mai recenta intrare apare sus pe pagina, dar este posibil sa se foloseasaca la unele tipuri de weblog-uri si organizarea cronologica clasica, adica sus pe pagina sa apara intrarile in ordinea publicarii acestora, si nu in ordine inversa.
Optional, diverse blog-uri pot incorpora si alte elemente, cum ar fi calendare, comentarii, arhive, link-uri, RSS.
O persoana care scrie intr-un blog se numeste blogger.
Exista mai multe tipuri de blog-uri:
Blog personal - contine de obicei intrari de tip jurnal. Unii utilizatori aleg sa foloseasca blogul pentru sunbiecte care-i pasioneaza, cum ar fi sport, tehnologie, educatie, stiri, politica, arta, fotografie, alte hoby-uri.
Blog de afaceri I (Bussiness blog) - acest tip de blog are ca si rol promovarea unor produse si servicii. Desi sunt materiale publicitare si de promovare pentru produse si servicii, ele nu contin reclame. Rolul lor este sa ofere informatii relevante si corecte cititorilor, link-uri catre alte articole, comentarii,etc.
Blog organizational - acest titp de blog este folosit pentru a comunica cu personae din interiorul sau exteriorul organizatiei. (intern cu angajatii, studentii unei institutii; extern cu clientii, sau cu publicul in general). Aceste blog-uri sunt folosite de corporatii, intstitutii din domeniul educational, organozatii non-profit, cluburi de diverse tipuri.
Blog profesional – acestea sunt destul de rare, dar exista oamenii care sunt platiti pentru a scrie un blog. Unii propun ei insisi temele pentru blog (ex. The Weblogs, Inc. by Jason Calacanis) , altii sunt angajati sa scrie despre o tema anume de catre o retea sau de catre o companie (ex. Helen Jane Yeager, care a fost angajata sa scrie pentru Hollywood. hired to become a professional Hollywood blogger)

Care sunt partile componente ale unui blog?
In functie de instrumentul software si de solutia de gazduire alese, elementele componente ale unui blog pot varia. Elementele componente cele mai frecvent intalnite sunt:
  • numele blogului,
  • insemnarile,
  • data/ora,
  • comentariile si
  • permalink-urile.
Pentru a ne crea un blog avem nevoie de o adresa de e-mail pe www.yahoo.com dupa care accesam adresa https://www2.blogger.com/start unde putem incepe actiunea de creare initiala a unui blog.
Un blog cuprinde doua parti:

  1. Sectorul proprietarului blogului (autorului) in About Me si
  2. Sectorul postarilor (editarii articolelor, foto, animatiei si comentarii, Link-uri agreate)

  • Sectorul About Me cuprinde informatiile:
  • Nume si prenume
  • Data nasterii
  • Sexul
  • Zodia
  • Localitatea de domiciliu
  • Tara
  • Scurt CV
  • Subiecte de care esti interesat pe internet
  • Hobby-uri
  • Sporturi agreate
  • Carti agreate




Sectorul postarilor incepe cu

Modul de lucru “Posting” si cuprinde:

CREATE pentru crearea unui articol nou, cu structura:
  • Titlu – pentru a da o idee generala despre ce este vorba in insemnarea respectiva.
  • Link daca e nevoie o trimitere la un doc .htm in legatura cu subiectul din titlu
  • Corpul insemnarii – in care comentariile personale, ideile si sau relatarile sunt de obicei scrise la persoana intai ('eu') si


EDIT unde putem adauga (modifica) informatii/articole deja create;

  • Titlul insemnarii - titlul ales pentru o anumita insemnare- poate fi subiectul, prima linie sau cateva cuvinte semnificative din corpul insemnarii. Sau o metafora!
  • Corpul principal al insemnarii - continutul propriu-zis al acesteia - poate contine atat text cat si imagini, sunet, film, animatie sau album foto.
  • Autorul - un text optional referitor la autorul unei insemnari. Deosebit de relevant pentru blogurile cu mai multi autori (bloguri de grup sau ale unor comunitati).
  • Comentarii - acesta este un link care permite cititorilor/vizitatorilor sa lase feedback sau comentarii pe marginea insemnarii respective.
  • Marca temporala- Ora si minutul cand autorul a publicat insemnarea.
  • Permalink - Legatura permanenta catre respectiva insemnare. Poate fi legata de titlu, de marca temporala sau poate aparea ca (#) in unele bloguri. Este deosebit de utila cand autorul insusi sau altcineva vrea sa faca referire la acea insemnare.


In modul de lucru SETTING putem adauga (modifica) informatiile:

Numele blogului - numele ales la bun inceput pentru a-l boteza.

Subtitlu - Este o linie optionala despre blogul tau. Poate contine o scurta descriere a blogului, un crez, un motto....

Setarea functionarii blogului si instrumentelor lui pozitionand Yes/No parametrii

Publishing este fereastra de lucru in care putem modifica sintaxa de apel a blogului

Formatting da ocazia modificarii altor parametric de configurare a blogului ca si

Comments, Archiving, Site Feed, E-mail, Members.

Diferite bloguri folosesc si alte elemente, in functie de software-ul folosit si de preferintele bloggerului, precum:

  • calendar,
  • arhive,
  • comentarii,
  • permalink-uri (legaturi permanente),
  • blogroll-uri (liste de alte bloguri pe care respectivul blogger le recomanda),
  • RSS(format standardizat dedicat programelor specializate in agregarea de stiri),
  • trackback-uri (referinte), printre altele.

In modul de lucru TEMPLATE putem modifica configuratia panoului frontal de sub About Me a blogului folosind HTML.

In modul de lucru View Blog vizualizam blogul pentru a constata modul in care modificarile facute opereaza asupra blogului.


Instrumente ajutatoare pe blog.

Calendar - este un element optional, care arata de obicei calendarul lunii curente, avand zilele pentru care exista insemnari marcate ca hiperlinkuri.

Arhive - contin link-uri catre insemnarile precedente. In functie de software-ul folosit, arhivele pot fi zilnice, saptamanale sau lunare, pot fi organizate pe categorii, pe fiecare insemnare in parte, dupa insemnarile cele mai recente sau dupa numarul de comentarii intrunit de o insemnare, dupa cea mai recent comentata insemnare.

Link-uri - aceasta sectiune contine link-uri catre diverse site-uri web, dupa bunul plac al autorului. Poate fi un 'blogroll' (o colectie de link-uri catre bloguri favorite), link-uri catre site-uri web favorite, si/sau liste de carti, Cd-uri, filme etc.

Eticheta RSS/XML - este un link catre iesirea in format RSS generata de blog. Permite altora sa colecteze continutul unui blog- fie pentru a-l citi cu un program de agregare a stirilor, fie pentru a-l afisa pe un site web.

Reclama - link-uri catre diverse site-uri. Firmele care ofera software/gazduire le cer de obicei utilizatorilor lor sa includa un link catre pagina lor de prezentare (Movable Type (MT), Blogger)


Deosebirile intre un site web obisnuit si un weblog?

Asemanarile:

  • Ambele sunt modalitati de publicare de informatii online
  • Ambele pot fi elaborate si intretinute de o persoana care doreste acest lucru
  • Ambele au URL-uri (adrese web) pe care oricine care are o conexiune la Internet le poate accesa.

Deosebirile dintre cele doua sunt:

  • blogurile tind sa fie mult mai dinamice decat site-urile web.
  • Blogurile sunt actualizate regulat cu insemnari care de obicei contin data si ora insemnarii.
  • Site-urile web, pe de alta parte, sunt gandite ca statice. In consecinta, nu e nevoie sa fie actualizate regulat si nici sa se indice data/ora actualizarii.
  • actualizarea site-urilor se face la nivel de pagina, si nu prin adaugarea de insemnari. Chiar folosind instrumente WYSIWIG (What You See Is What You Get- ce vezi este ceea ce obtii), e totusi nevoie de unele cunostinte legate de formatare pentru a proiecta si intretine site-uri web.
  • Diferite servicii de gazduire a blogurilor care fac ca publicarea on-line sa fie foarte facila permit actualizarea blogurilor fara nici un fel de bataie de cap. Dupa ce ti-ai creat un blog, nu trebuie decat sa scrii o insemnare si sa dai clic pe butonul "publica" pentru ca blogul sa fie instantaneu actualizat. Cunostintele despre HTML si FTP nu sunt necesare.
  • Pe un blog pot posta si prin e-mail SPECIAL cum nu pot face pe un site WEB
  • alta diferenta majora sunt comunitatile formate in jurul lor. In vreme ce site-urile web pot oferi, optional, spatiu pentru afisarea de mesaje sau aprecieri ale vizitatorilor, blogurile incurajeaza intr-o mult mai mare masura constituirea de comunitati, oferind posibilitatea adaugarii de comentarii, referinte, marcaje si alte elemente suplimentare.
Platforme pe care-mi pot crea un blog:

Noutăţi sursă de inspiraţie:
Daca vreti sa desenati, apelati:



Puteti afla si alte consideratii privind acest subiect, parcurgand http://www.prinsea.net/2004/12/03/care-sunt-elementele-componente-ale-unui-blog/
sau http://www.blog.tree.ro/ro/

Întrebări frecvente:

  1. Cum creez un cont Blogger?
  2. Cum creez un blog Blogger?
  3. Cum postez în propriul blog?
  4. Cum postez imagini?
  5. Nu mă pot conecta. Ce trebuie să fac?
  6. Cum şterg un blog?
  7. Cum îmi anulez contul?
  8. Pot avea un blog în care să posteze mai multe persoane?
  9. Cum îmi adaug fotografia la profilul personal?
  10. Cum configurez o conexiune FTP (sau sFTP) la gazda mea Web externă?
  11. Cum folosesc un domeniu particularizat în blog-ul meu?
  12. Cum funcţionează Mobil Blogger?
  13. Cum îmi etichetez postările?
  14. Cum îmi pun AdSense în blog?
  15. Cum activez un flux de site pentru blog-ul meu?
  16. Ce reprezintă butonul "Indicator"?
  17. Cum moderez comentarii din blog-ul meu?
  18. Cum folosesc caracteristica Aspecte Blogger?
  19. Cum introduc opţiunea de verificare cuvânt în formularul meu pentru postare?
  20. De ce este dezactivat blog-ul meu ?
  21. Pot folosi comenzile rapide de la tastatură în timp ce postez?
  22. Cum folosesc caracteristica de transcriere?
  23. Cum folosesc caracteristica Editor postare din Blogger?
  24. De unde pot achiziţiona un nume de domeniu particularizat pentru blog-ul meu?
  25. Cum schimb formatul de dată afişat în blog-ul meu?
  26. Ce este un şablon de postare?
  27. Ce sunt link-urile de întoarcere şi cum le folosesc?
  28. Ce reprezintă opţiunea de verificare cuvânt?
  29. Pot să editez codul HTML al aspectului blog-ului meu?
  30. Unde apare titlul blog-ului meu?
  31. Ce este o adresă URL?
  32. Ce rol are setarea "Listare"?
  33. Ce rol are setarea de codificare?
  34. Ce este un server FTP?
  35. Ce este o cale FTP?
  36. Care este diferenţa dintre publicarea din nou a indexului şi publicarea din nou a întregului blog?
  37. Unde pot raporta o problemă de natură juridică?

1. Cum creez un cont Blogger?
În pagina de pornire Blogger, faceţi clic pe butonul "Creaţi-vă blog-ul acum". În următoarea pagină vi se va solicita să creaţi un cont Google. Puteţi folosi contul dvs. Google de la alte servicii Google. Dacă aveţi deja un cont Google, creat eventual pentru Gmail, Google Groups sau Orkut, trebuie mai întâi să vă conectaţi. După ce vă conectaţi, va trebui să introduceţi un nume afişat şi să acceptaţi Condiţiile de furnizare a serviciilor Blogger. După ce efectuaţi acest lucru, vi se va solicita să creaţi un blog şi începeţi să-l folosiţi!
2. Cum creez un blog Blogger?
Pentru a crea un blog gratuit pe Blog*Spot, serviciul de găzduire Blogger, trebuie să fi creat deja un cont pe blogger.com. După ce vă conectaţi la blogger.com, faceţi clic pe linkul "Creează un blog". La pasul 2, introduceţi un titlu şi o adresă (URL). De asemenea, va trebui să tastaţi cuvântul de verificare afişat în această pagină. După ce terminaţi, faceţi clic pe "Continuare". La pasul 3, puteţi alege un şablon pentru blog-ul dvs.; acesta este modul în care va apărea la publicare. Apoi Blogger va crea noul dvs. blog şi vă va rezerva locul pe BlogSpot. Imediat după ce introduceţi prima postare, pagina dvs. va apărea la adresa aleasă.
3. Cum postez în propriul blog?
În Planşa dvs. de bord, faceţi clic pe linkul "Postare nouă" de lângă blog-ul în care doriţi să postaţi. Apoi veţi vedea pagina Creare postare nouă. începeţi prin a denumi postarea dvs. (opţional) şi apoi introduceţi postarea propriu-zisă. După ce terminaţi, faceţi clic pe linkul "Examinare" pentru a vă asigura că postarea "poate pleca". Dacă sunteţi satisfăcut de postarea dvs., faceţi clic pe butonul "Publicare". Astfel, veţi publica noua dvs. postare.
4. Cum postez imagini?
Puteţi încărca fotografii folosind pictograma imagine din bara de instrumente din Editor postare. Atunci când faceţi clic pe această pictogramă, se afişează o fereastră care vă permite să selectaţi o imagine sau mai multe imagini din computerul dvs. Nu trebuie decât să faceţi clic pe butonul "Răsfoire" pentru a localiza imaginile dorite. Alternativ, puteţi introduce adresa URL a unei imagini care este deja online pentru a o insera în postarea dvs. Dacă faceţi clic pe link-ul pentru alegerea unui aspect, puteţi particulariza modul de afişare a imaginilor dvs. în postare. Opţiunile La stânga, Central şi La dreapta vor determina modul de dispunere a textului postării dvs. în jurul imaginilor. Această opţiune de dimensionare vă permite să scalaţi imaginile la diferite dimensiuni în cadrul acestei zone de postare.
5. Nu mă pot conecta. Ce trebuie să fac?
Dacă aţi uitat informaţiile despre contul dvs. Google, puteţi recupera informaţiile despre conectarea la contul Google făcând clic pe "?" de lângă câmpul "Parolă" din pagina de conectare Blogger sau puteţi folosi pagina Asistenţă parolă din Conturi Google.
Reţineţi că numele de utilizator al contului dvs. Google coincide cu adresa de e-mail completă pe care aţi folosit-o pentru a vă crea contul (de exemplu, numeledvs.@exemplu.com).
Dacă vă puteţi conecta la contul dvs., dar nu puteţi vedea blog-ul/urile corespunzător/corespunzătoare în Planşa dvs. de bord, probabil v-aţi conectat la un alt cont. În acest caz, încercaţi să vă conectaţi cu toate adresele dvs. de e-mail folosind formularul Asistenţă parolă dacă este necesar. Încercaţi această metodă, chiar dacă credeţi că aveţi un singur cont. Am întâlnit nenumărate situaţii în care diverse persoane şi-au creat din greşeală un cont suplimentar; astfel, verificarea personală a acestui lucru este de obicei cel mai rapid mod de a vă recupera blog-ul.
6. Cum şterg un blog?
Pentru a vă şterge întreg blog-ul, nu trebuie decât să accesaţi fila Setări | Elementar. În acest punct, trebuie să fiţi absolut sigur că vă aflaţi în blog-ul corespunzător şi că doriţi să-l eliminaţi definitiv din contul dvs. Apoi faceţi clic pe "Şterge acest blog". Dacă blog-ul se află pe serverul dvs., fişierele acestuia nu se vor şterge. Le puteţi şterge manual conectându-vă la serverul dvs. prin intermediul unui client de FTP.
7. Cum îmi anulez contul?
Pentru a şterge contul dvs. Google, inclusiv blog-urile, conectaţi-vă la pagina de pornire Conturi Google. După ce vă conectaţi, faceţi clic pe linkul "Editare" de lângă lista "Serviciile mele" şi veţi ajunge într-o pagină care vă permite ştergerea propriului cont. Reţineţi că ştergerea unui cont implică ştergerea tuturor serviciilor Google asociate cu acest cont, precum profilul dvs. Orkut, pagina dvs. iGoogle şi blog-urile dvs. Blogger.
8. Pot avea un blog în care să posteze mai multe persoane?
Da, acestea se numesc "blog-uri de echipă". În principiu, o persoană creează iniţial un blog, apoi invită alte persoane să se asocieze la acesta. Membrii echipei pot fi ori administratori, ori persoane obişnuite care postează. Administratorii pot edita toate postările (nu numai pe ale lor), pot adăuga şi elimina membri de echipă (şi le pot acorda acces de administrator) şi pot modifica setările blog-ului. Personale care nu sunt administrator au doar posibilitatea să posteze în blog.
Pentru a invita persoane să se asocieze la blog, accesaţi mai întâi fila Setări | Permisiuni şi faceţi clic pe "Adăugare autori". Apoi tastaţi adresele de e-mail ale persoanele pe care le invitaţi în blog; acestea vor primi în cel mai scurt timp un mesaj de e-mail de invitare. Reţineţi că acestea trebuie să aibă conturi Google; în caz contrar, li se va solicita să-şi creeze un astfel de cont. Atunci când doriţi să trimiteţi invitaţii, faceţi clic pe "Invită". Veţi primi un mesaj de e-mail după ce noul membru al echipei se asociază cu succes la blog.
9. Cum îmi adaug fotografia la profilul personal?
Mai întâi, faceţi clic pe link-ul "Editare profil" din Planşa dvs. de bord. Aici introduceţi adresa URL a imaginii pentru profil şi faceţi clic pe "Salvare" în partea de jos a paginii. Dacă nu aveţi deja o fotografie găzduită undeva, puteţi să postaţi în prealabil o imagine în blog-ul dvs. După aceasta, comutaţi Editor postare la modul Editare HTML. Acum copiaţi adresa URL a fotografiei şi lipiţi-o în câmpul "URL foto" din profilul dvs. Apoi faceţi clic pe "Salvare" în josul paginii. Reţineţi că dimensiunea imaginii trebuie să fie de cel mult 50 k.
10. Cum configurez o conexiune FTP (sau sFTP) la gazda mea Web externă?
Accesaţi Setări | Publicare şi selectaţi o metodă de conectare. Apoi introduceţi setările dorite. După ce terminaţi, salvaţi detaliile serverului dvs. cu ajutorul butonului "Salvare setări" din partea de jos şi publicaţi din nou blog-ul. Reţineţi că se vor folosi numerele de port implicite (:21 pentru FTP şi :22 pentru SFTP); specificarea unui alt port nu va avea niciun efect. De asemenea, nu includeţi http:// sau ftp:// în adresa de server sau în setarea de cale.
11. Cum folosesc un domeniu particularizat în blog-ul meu?
Dacă nu ţineţi neapărat să aveţi blogspot.com în adresa blog-ului dvs., puteţi obţine un domeniu particularizat. Vom continua să vă găzduim tot conţinutul, dar acesta va fi afişat la noua dvs. adresă. Există trei componente de configurat:

Domeniul dvs.

Primul lucru pe care va trebui să-l faceţi este să alegeţi un nume de domeniu, precum mysite.com, şi să-l înregistraţi. Puteţi înregistra nume de domenii de la orice registrator.

Setările DNS

Apoi va trebui să creaţi o înregistrare CNAME cu DNS-ul pentru domeniul dvs., asociind domeniul respectiv cu ghs.google.com. Procedura exactă pentru efectuarea acestui lucru variază în funcţie de registratorul domeniului; contactaţi direct registratorul dvs. pentru a vă ajuta în această privinţă. Aveţi în vedere că este posibil ca noua înregistrare DNS să nu aibă efect imediat.

Setările Blogger

În acest moment, serverele DNS ştiu să direcţioneze persoanele către Google când acestea vor să vadă blog-ul dvs.; prin urmare, noi trebui să ne asigurăm că Google asociază blog-ul corespunzător cu domeniul dvs. Veţi efectua acest lucru în fila Setări | Publicare pentru blog-ul dvs. din Blogger. Dacă publicaţi pe Blog*Spot, veţi vedea un link în partea de sus care oferă posibilitatea să vă transferaţi la un domeniu particularizat. Continuaţi şi faceţi clic pe acel link. Setarea pentru adresa Blog*Spot va fi înlocuită cu cea pentru domeniul dvs. Completaţi domeniul pe care l-aţi înregistrat la începutul acestui proces şi apoi salvaţi setările efectuate.

Note:

  • Dacă noul dvs. domeniu nu vă direcţionează către blog-ul personal, aşteptaţi o zi sau două pentru a vă asigura că toate serverele DNS au fost actualizate. Dacă în continuare aveţi probleme, contactaţi registratorul dvs. pentru a vă asigura că aţi introdus corect setările DNS.
  • Adresa dvs. iniţială Blog*Spot va fi redirecţionată automat către noul domeniu. În acest mod, toate linkurile sau marcajele existente către situl dvs. vor funcţiona în continuare.
  • Puteţi folosi această caracteristică cu domenii (de exemplu mysite.com) sau cu subdomenii (de exemplu, name.mysite.com). Totuşi nu puteţi specifica subdirectoare (de exemplu mysite.com/blog/) sau metacaractere (de exemplu *.mysite.com).
12. Cum funcţionează Mobil Blogger?
Pentru a începe să folosiţi un blog mobil, nu trebuie decât să trimiteţi un mesaj (care poate fi o fotografie, un text sau ambele) la go@blogger.com şi vom crea un blog pentru dvs.! După trimiterea mesajului, veţi primi un răspuns care va conţine adresa URL a blog-ului dvs. mobil şi un simbol cu ajutorul căruia vă puteţi revendica noul dvs. blog. Pentru a vă revendica blog-ul, nu trebuie decât să introduceţi simbolul în http://go.blogger.com. Dacă vă revendicaţi blog-ul mobil, veţi avea acces complet la setările şi caracteristicile Blogger.com, veţi putea asocia blog-ul cu un cont Google şi îl veţi putea fuziona cu un blog existent.
13. Cum îmi etichetez postările?
Atunci când scrieţi o postare, în partea de jos a formularului există un câmp denumit "Etichete pentru această postare". Introduceţi orice etichete doriţi separându-le prin virgulă. De asemenea, puteţi face clic pe link-ul "Afişare toate" pentru a afişa o listă de etichete folosite anterior. Apoi, nu trebuie decât să faceţi clic pe etichete pentru a le adăuga. Atunci când publicaţi postarea, etichetele se vor lista împreună cu aceasta. Dacă faceţi clic pe o etichetă veţi fi direcţionat către o pagină care conţine numai postări cu această etichetă. De asemenea, puteţi adăuga lista tuturor etichetelor dvs. în bara laterală a blog-ului; acestea vor fi sortate alfabetic sau după frecvenţa folosirii.
14. Cum îmi pun AdSense în blog?
Pentru a plasa AdSense în blog-ul dvs., faceţi clic pe fila Şablon sau Aspecte pentru blog-ul dvs. Într-un blog cu caracteristica Aspecte activată, adăugaţi un element nou de pagină şi selectaţi opţiunea AdSense. Dacă folosiţi un şablon clasic, selectaţi linkul "AdSense" din fila Şablon. Veţi avea posibilitatea să selectaţi o dimensiune pentru anunţuri şi apoi să particularizaţi modul de afişare a acestora în blog-ul dvs.
15. Cum activez un flux de sit pentru blog-ul meu?
Mai întâi, accesaţi fila Setări | Flux sit. Aici, aveţi o singură opţiune cu ajutorul căreia puteţi selecta cantitatea de conţinut pe care doriţi să o partajaţi. Dacă alegeţi "Complet", întregul conţinut al fiecărei postări va fi plasat în fluxul dvs. de sit, iar dacă alegeţi "Prescurtat", se va include numai un fragment din începutul fiecărei postări. Opţiunea "Niciunul" dezactivează complet fluxul dvs. de site.
16. Ce reprezintă butonul "Indicator"?
Această caracteristică este denumită "Semnalizare ca discutabil" şi poate fi accesată prin intermediul Blogger Navbar. Butonul "Semnalizare?" permite comunităţii de bloggeri să semnaleze conţinuturile discutabile, fapt care ne ajută să acţionăm atunci când este nevoie. Atunci când o persoană care vizitează un blog face clic pe butonul "Semnalizare?" din Blogger Navbar, înseamnă că persoana respectivă consideră conţinutul blog-ului ca fiind jignitor sau ilegal. Noi monitorizăm frecvenţa cu care un blog este semnalat ca discutabil şi folosim aceste informaţii pentru a stabili ce acţiune se impune. Reţineţi că este posibil ca utilizatorii să facă clic a doua oară pe acest buton pentru a-şi retrage semnalizarea.
17. Cum moderez comentarii din blog-ul meu?
Puteţi găsi setarea pentru moderarea comentariilor în fila Setări | Comentarii. Aceasta se rezumă la opţiune da/nu simplă. Dacă alegeţi "da", va apărea un spaţiu pentru introducerea adresei dvs. de e-mail. Acest lucru vă permite să moderaţi comentarii prin intermediul serviciului de e-mail, fără a se modifica setarea dvs. obişnuită de notificare a comentariilor. Acest lucru este opţional, deoarece aveţi întotdeauna posibilitatea să moderaţi comentariile prin intermediul interfeţei Blogger. Prin urmare, setaţi opţiunea la "da", introduceţi, dacă doriţi, o adresă de notificare, salvaţi setările şi aşteptaţi următorul comentariu.
Acum toate comentariile sosite vor fi direcţionate către o pagină "Moderare comentarii" specială, pe care o puteţi găsi în fila Postare. În această pagină veţi vedea o listă cu toate comentariile care au fost create, dar care nu au fost încă aprobate sau respinse. (Această listă exclude orice comentariu făcut de către membrii administrator ai blog-ului respectiv.) Fiecare linie din listă afişează începutul comentariului, numele autorului şi ora la care a fost creat comentariul. Dacă faceţi clic pe triunghiul din stânga, rândul se va extinde şi se va afişa textul integral al comentariului împreună cu linkurile "Publicare" şi "Respingere", pe care le puteţi folosi pentru a aproba sau dezaproba comentariul.
Acest proces poate fi efectuat în întregime prin intermediul serviciului de e-mail. Dacă aţi introdus o adresă de e-mail pentru moderare, veţi primi câte un mesaj pentru fiecare comentariu care va conţine linkurile "Publicare" şi "Respingere", precum şi un link la pagina principală de moderare a blog-ului.
18. Cum folosesc caracteristica Aspecte Blogger?
Mai întâi, găsiţi numele blog-ului dvs. în Planşa de bord şi faceţi clic pe linkul "Şablon" de lângă blog. În schimb, dacă acest link se numeşte "Aspect", înseamnă că folosiţi deja caracteristica Aspect şi puteţi ignora aceşti primi paşi. În pagina Şablon, căutaţi în link-urile de navigare fila denumită "Particularizaţi-vă designul" şi faceţi clic pe ea. Va apărea un mesaj care vă înştiinţează că Blogger va face o copie de rezervă a şablonului dvs. curent. (Copia de rezervă va fi disponibilă pe timp nelimitat, în caz că doriţi să reveniţi ulterior la şablonul iniţial.) Faceţi clic pe butonul "Faceţi upgrade pentru şablonul dvs." pentru a continua. Apoi alegeţi unul dintre tipurile noastre implicite de design de şablon, faceţi clic pe "Salvare şablon" şi aţi terminat.
După ce faceţi upgrade pentru şablon, puteţi aranja elementele în cadrul acestuia în modul în care doriţi să fie afişate. Faceţi clic pe elementul pe care doriţi să îl mutaţi, glisaţi-l şi apoi fixaţi-l în locul dorit. (Notă: În majoritatea şabloanelor aveţi posibilitatea să mutaţi toate elementele cu excepţia Navbar, a postărilor de blog şi a antetului.) Puteţi adăuga câteva elemente de pagină la pagina sau la bara laterală a blog-ului dvs. făcând clic pe "Adăugă un element de pagină". Se va deschide o fereastră pop-up care vă va permite să adăugaţi elemente la blog-ul dvs. făcând clic pe "Adăugare la blog" în secţiunea elementului dorit.
19. Cum introduc opţiunea Verificare cuvânt în formularul meu pentru postare?
Opţiunea Verificare cuvânt din formularul de postare are rolul unui mecanism de reducere a spam-urilor în BlogSpot. Există două cauze posibile:

Spam potenţial

În acest caz, Verificare cuvânt se aplică anumitor blog-uri potenţiale spam de către un sistem automat. Deoarece acest procedeu este automat, vor exista în mod inevitabil unele rezultate fals-pozitive, cu toate că ne străduim în permanenţă să îmbunătăţim algoritmii pentru a evita aceste rezultate. Existenţa opţiuni Verificare cuvânt în formularul dvs. de postare nu vă împiedică să postaţi şi nu presupune ştergerea sau sancţionarea în oricare alt fel a blog-ului, dacă acesta nu încalcă efectiv politicile noastre. Pentru a evita şi alte neplăceri la publicare, faceţi clic pe pictograma "?" (semnul întrebării) de lână Verificare cuvânt din formularul dvs. de postare. Veţi fi direcţionat către o pagină în care puteţi solicita o examinare a blog-ului dvs. O persoană din cadrul companie noastre va examina blog-ul, va verifica dacă acesta este spam şi apoi îl va trece pe lista "albă", astfel încât să nu mai conţină solicitarea de verificare prin cuvânt.

Rată ridicată de postări

Dacă efectuaţi un număr mare de postări într-o singură zi, vi se va solicita să completaţi o verificare prin cuvânt pentru fiecare postare, indiferent dacă blog-ul dvs. nu mai este considerat spam potenţial. Dacă întâlniţi această situaţie, nu trebuie decât să completaţi verificarea prin cuvânt pentru fiecare postare sau să aşteptaţi 24 ore, după care va fi eliminată automat. De asemenea, această restricţie este prezentă pentru a controla încărcarea serverelor noastre prin prevenirea spam-urilor explicite. Prin urmare, nu există un proces de verificare pentru absolvirea blog-urilor individuale.
20. De ce blog-ul meu este dezactivat?
Dezactivarea este rezultatul marcării de către sistemul nostru de clasificare automată a uni blog ca spam. Dacă blog-ul dvs. nu este un blog spam, înseamnă că a fost clasificat eronat de către sistemul nostru automat şi ne cerem scuze pentru acest lucru. Dacă blog-ul dvs. este dezactivat, acesta va fi listat în Planşa dvs. de bord, dar nu veţi putea să faceţi clic pe el pentru a-l accesa. În acest caz, va exista o perioadă de graţie pe parcursul căreia puteţi solicita ca blog-ul să fie examinat şi recuperat.
21. Pot folosi comenzile rapide de la tastatură în timp ce postez?
Blogger are câteva comenzi rapide de la tastatură care se pot folosi la editarea postărilor. Acestea funcţionează garantat în Internet Explorer 5.5+/Windows şi în suita Mozilla(1.6+ şi Firefox 0.9+) şi este posibil să funcţioneze şi în alte browsere. Iată-le:
  • control + b = Caractere aldine
  • control + i = Caractere cursive
  • control + l = Blockquote (numai în modul HTML)
  • control + z = Anulare
  • control + y = Refacere
  • control + shift + a = Link
  • control + shift + p = Examinare
  • control + d = Salvare ca ciornă
  • control + s = Publicare postare
  • control + g = Transcriere hindi
22. Cum folosesc caracteristica de transcriere?
Blogger oferă o opţiune de transcriere automată pentru convertirea caracterelor alfabetului latin în caractere Devanāgarī folosite în limba hindi. Aceasta vă permite tastaţi cuvinte hindi aşa cum se aud în script-uri în limba engleză şi acestea vor apărea scrise în alfabetul corespunzător. Pentru a activa această caracteristică, accesaţi pagina Setări | Elementar şi selectaţi "Da" pentru opţiunea de transcriere. Această opţiune va avea efect asupra tuturor blog-urilor asociate contului dvs., precum setarea Mod compunere.
23. Cum folosesc caracteristica Editor postare din Blogger?
Editor postare din Blogger are trei moduri:
  • Compunere: un mod Ceea ce se vede pe ecran este ceea ce se va publica în care manipulaţi text cu ajutorul butoanelor de formatare.
  • Editare HTML: un mod brut în care editaţi manual codul html.
  • Examinare: redă o examinare integrală a postării, inclusiv titlul, linkurile şi imaginile acesteia.
Pentru a comuta între aceste moduri, nu trebuie decât să faceţi clic pe linkul corespunzător. Butoanele de formatare sunt disponibile numai în anumite browsere.
Caracteristici, de la stânga la dreapta:
  • Font
  • Dimensiune font
  • Aldin
  • Cursiv
  • Culoare font
  • Link
  • Spaţiere la stânga
  • Centru
  • Spaţiere la dreapta
  • Spaţiere de la stânga la dreapta
  • Listă ordonată (numerotată)
  • Listă neordonată (marcatori)
  • Blockquote
  • Verificare ortografie
  • Încărcare imagini
  • Eliminare formatare din selecţie
24. De unde pot achiziţiona un nume de domeniu particularizat pentru blog-ul meu?
Există multe companii de la care puteţi achiziţiona nume de domenii, de obicei la preţuri anuale foarte rezonabile. O căutare Google după registrator domeniu vă va oferi numeroase opţiuni. De asemenea, puteţi achiziţiona răsfoind următoarea listă:
25. Cum schimb formatul de dată afişat în blog-ul meu?
Puteţi schimba formatul de dată atât pentru postări, cât şi pentru link-urile la arhivă editând setările blog-ului dvs. În pagina Setări | Formatare există câmpuri pentru "Format antet dată" şi pentru "Format dată index arhivă". Ambele câmpuri includ meniuri verticale care listează opţiunile de format pentru afişarea datei. (De obicei anteturile de dată sunt poziţionate deasupra postărilor, iar indexul de arhivă coincide cu lista de linkuri la arhivă din bara laterală.) Faceţi clic pe "Salvare setări" în josul paginii atunci când terminaţi.
26. Ce este un şablon de postare?
Şabloanele de postare ajută utilizatorii să economisească timp preformatând Editorul postare. Unii utilizatori preferă o anumită formatare pentru postările lor. De exemplu este posibil ca o persoană să dorească să introducă un link la un articol în prima linie şi apoi să citeze articolul respectiv mai jos. În acest caz, etichetele linkului şi blockquote pot fi introduse în şablonul de postare pentru a apărea pregătire pentru a fi completate în fiecare postare nouă.
27. Ce sunt link-urile de întoarcere şi cum le folosesc?
Linkurile de întoarcere vă permit să monitorizaţi .alte pagini de pe Web care conţin linkuri la postările dvs. Dacă, de exemplu, un prieten inserează un link la una dintre postările dvs., postarea va afişa automat acest lucru şi va oferi un fragment al textului prietenului dvs. şi un link la postarea acestuia. Setarea pentru link-uri de întoarcere poate fi găsită în fila Setări | Comentarii şi constă într-o opţiune simplă de activare sau dezactivare. Dacă aceasta este activată, veţi vedea un link denumit "Linkuri la această postare" lângă link-ul de comentarii al fiecărei postări.
28. Ce reprezintă opţiunea Verificare cuvânt?
Opţiunea "Verificare cuvânt" poate fi găsită în fila Setări | Comentarii a blog-ului dvs. Dacă alegeţi "Da" pentru această setare, persoanelor care fac comentarii pe blog-ul dvs li se va solicita să completeze un pas de verificare prin cuvânt, similar cu cel prezentat atunci când aţi creat un blog. Scopul acestei opţiuni este de a împiedica sistemele automate să adauge comentarii la blog-ul dvs., deoarece citirea cuvântului şi soluţionarea acestui pas presupune o acţiune efectuată de o fiinţă umană. Dacă aţi primit vreodată un comentariu care avea aspectul unui anunţ publicitar sau a unui link aleatoriu la un site necorelat, înseamnă că aţi întâlnit un spam de comentariu. Majoritatea acestor comentarii se efectuează automat de către software-uri care nu pot trece de pasul de verificare prin cuvânt, astfel încât activarea acestei opţiuni reprezintă o modalitate bună de împiedicare a multora dintre astfel de comentarii nedorite.
29. Pot edita HTML-ul aspectului blog-ului meu?
Bineînţeles. Nu trebuie decât să accesaţi fila Şablon | Editare HTML. Primul element din această pagină este o opţiune de descărcare a unei copii a şablonului dvs. într-un fişier text pe unitatea dvs. hard disk. Recomandăm cu insistenţă să procedaţi astfel, pentru a avea posibilitatea să reveniţi uşor la şablonul iniţial încărcând din nou acelaşi fişier. Urmează codul efectiv al şablonului dvs. Veţi observa că acesta arată precum un cod HTML şi CSS obişnuit, dar include, de asemenea, multe etichete particularizate care îl fac compatibil cu editorul nostru de aspecte bazat pe tehnica Glisare şi fixare, precum şi un instrument de selectare a fontului şi a culorii.
30. Unde apare titlul blog-ului meu?
Titlul blog-ului dvs., conform setării din fila Setări | Elementar din Blogger, poate apărea în mai multe locuri: în blog-ul dvs. publicat, în Planşa dvs. de bord, în profilul dvs. şi în lista "Actualizate recent" din Planşa de bord (dacă blog-ul dvs. este listat). Deci puneţi-vă creativitatea la contribuţie!
31. Ce este un URL?
Un URL reprezintă locaţia unui fişier pe Web. Exemple de URL: http://www.blogger.com/ sau http://myblog.blogspot.com/. Adresa URL pe care o selectaţi va fi folosită de dvs. şi de către vizitatorii dvs. pentru accesarea blog-ului.
În timpul procesului de creare a blog-ului vi se va solicita să selectaţi o adresă URL pentru blog-ul dvs., în cazul în care doriţi să fie găzduit pe Blog*Spot. Deoarece există deja un număr foarte mare de blog-uri Blog*Spot, va trebui să apelaţi la creativitate şi să încercaţi eventual câteva adrese diferite până să găsiţi una disponibilă. Atunci când selectaţi adresa URL a blog-ului dvs., reţineţi că cratimele (denumite şi linii de despărţire, - ) sunt singurele caractere non-alfanumerice care sunt permise. Nu sunt permise nici spaţiile, nici caracterele de subliniere (_), nici alte caractere speciale.
32. Ce rol are setarea "Listare"?
Setarea "Adăugaţi blog-ul la listările noastre?" stabileşte apariţia blog-ului dvs. pe blogger.com - mai exact în lista de blog-uri din pagina cu profilul dvs. şi printre blog-urile actualizate cel mai recent afişate în pagina de pornire Blogger. Puteţi găsi această setare în pagina Setări | Elementar. Notă: Dacă şablonul blog-ului dvs. foloseşte eticheta BlogMetaData, dezactivarea acesteia va însemna, de asemenea, că blog-ul dvs. nu va fi scotocit de către motoarele de căutare.
33. Ce rol are setarea de codificare?
Setarea pentru codificare comunică unui browser Web modul de afişare a blog-ului dvs. Acest lucru nu este foarte important pentru blog-urile în limba engleza, dar este esenţial pentru afişarea corectă a blog-urilor care nu sunt scrise în limba engleză. Formatul UTF-8 este selectat în mod implicit, deoarece acceptă toate limbile. Dar, în unele cazuri, va trebui să încercaţi altă codificare. Dacă o codificare de care aveţi nevoie nu este listată, aduceţi-ne la cunoştinţă şi o vom adăuga cât mai curând posibil.
34. Ce este un server FTP?
Un server FTP este un computer care foloseşte protocolul FTP pentru a accepta fişiere încărcate de la utilizatori. Adresa serverului dvs. FTP arată de obicei în felul următor: ftp.example.com
Atunci când achiziţionaţi un serviciu de găzduire, trebuie să vi se furnizeze adresa de server FTP de folosit. Dacă nu deţineţi aceste informaţii sau dacă aveţi nelămuriri în această privinţă, contactaţi furnizorul dvs. de găzduire.
Note:
  • Se vor folosi numere de port implicite (:21 pentru FTP şi :22 pentru SFTP). Specificarea unui alt port nu va avea niciun efect.
  • Nu includeţi http:// sau ftp:// în adresa de server.
35. Ce este o cale FTP?
Calea FTP comunică serviciului Blogger locul de plasare a fişierelor blog-ului dvs. pe server. Aceasta trebuie să aibă acest format:
directory/directory/ (asiguraţi-vă că includeţi bara oblică finală)
Dacă sunteţi familiarizat cu FTP-ul, cunoaşteţi deja faptul că această cale coincide cu directorul dvs. care poate fi accesat de pe Web. De exemplu, acesta poate fi 'htdocs' sau 'www' sau 'public_html,' sau, dacă doriţi să plasaţi blog-ul într-un subdirector, 'htdocs/blog/' etc.
Dacă toate acestea vi se par puţin cam complicate, încercaţi să contactaţi furnizorul dvs. de găzduire pentru ajutor. Acesta vă poate spune cum trebuie configurate opţiunile pentru serverul dvs.
Note:
  • NU folosiţi http://, ftp:// sau adresa serverului dvs. în cale.
  • Directorul pe care îl specificaţi trebuie să existe deja pe serverul dvs. FTP.
  • Aceasta nu trebuie să fie o cale absolută - trebuie să fie relativă la locaţia rădăcinii FTP de pe server.
36. Care este diferenţa dintre publicarea din nou a indexului şi publicarea din nou a întregului blog?
Dacă aveţi un blog FTP, veţi fi nevoit în continuare să publicaţi din nou blog-ul dvs. pentru a reflecta actualizările. Republicare numai index presupune numai publicarea din nou a paginii de index (şi a fluxului de sit, dacă este activat).
Republicare blog complet va implica publicarea din nou a întregului blog - pagina de index, fluxul şi paginile arhivei şi ale postărilor. Aceasta va aplica ultimele modificări efectuate asupra şablonului în toate paginile blog-ului dvs. Dacă aveţi multe postări, este posibil ca această operaţie să dureze.

Un comentariu:

jameswilliam spunea...

BINE AȚI VENIT LA MARE TEMPLUL ILLUMINATI. Ești om de afaceri sau femeie de afaceri, politician, muzician, student și vrei să fii foarte bogat, puternic și celebru în viață? Vă puteți realiza visele făcând parte din Illuminati. Cu aceasta, toate visele și dorințele inimii tale pot fi realizate pe deplin, dacă vrei cu adevărat să fii membru al marilor Illuminati, te poți contacta pentru a obține ceea ce ai nevoie în viață, trimite-ne un e-mail la e-mailul nostru ... ..
E-mail direct către: (jameswilliamilluminate@gmail.com)
Număr Whatsapp: (+234 7065 801 171)