Nimeni nu a crezut că timidul acela uriaş şi blând o va face…
Nimeni nu şi-a dat seama de schimbare…
Mâinile îi tremurau, iar pe frunte i se vedeau broboane de sudoare…
Lumea începuse să plece de la faimoasa premiere, decernare a premiilor Olimpiadei Naţionale de Limba şi Literatura Română când el a ridicat mâna. Doamna Titiana Zlătior, moderatoarea şi prezentatoarea olimpiadei l-a invitat pe scenă pentru a-şi spune părerea. Figura nehotărâtă şi privirea distrată şi obosită s-a transformat. Mă pregăteam să plec dar văzându-l m-am aşezat cuminte pentru a-l asculta. Ştiam că în momentul în care el vorbeşte transmite mulţimii o formă de energie sacră a logosului, ştiam că va vorbi cu sufletul şi cu inima, deci l-am ascultat. Toată lumea zâmbea în jurul lui şi toata lumea aştepta, poate chiar blazată o continuare a mulţumirilor şi elogiilor olimpiadei în faţa stimatei audienţe.
Şi-a aşezat mapa deschisă pe pupitrul din mijlocul sălii şi a închis ochii. A fost un moment scurt de reculegere ca o rugăciune fugară… A început sa vorbeasca cu o voce care ieşea parcă din adâncuri de peşteră.
“Mă numesc Ştefan Pleşca şi sunt din Drobeta Turnu Severin, judeţul Mehedinţi.
Sunt un tânăr trist. Sentimentul de tristeţe şi de frustrare nu mă părăseşte nici acum în timp ce vă vorbesc, după consumarea evenimentului.
Am venit aici pentru a ridica statutul educaţional al unei generaţii, evoluând, dând naştere unei societăţi europene. Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Eu nu am putut să creez liber căci aripile mi-au fost tăiate.
Pentru a creea trebuie să spargi limitele, să fii haotic, nebun, dezlănţuit în ceea ce oferi din tine cititorului. Vocea mea nu mai are un caracter singular ci colectiv, căci opinia mea referitoare la subiectele olimpiadei este împărtăşită şi de mulţi alţi concurenţi din alte judeţe.
Am încercat să fiu vocea tuturor…
Olimpiada s-a terminat!
Îi felicit pe toţi colegii mei care s-au întrecut în acest concurs şcolar.
Va mulţumesc.”
Întreaga sală s-a ridicat în picioare si a început să aplaude, unii plângând, simţind propria tristete, iar alţii, “răzbunaţi” zâmbind .
Profesori şi elevi recunoşteau curajul si frumuseţea acestui tânar care se ridicase împotriva sistemului, împotriva îngustimii unor conceptii spunându-si punctul de vedere în plen, în faţa a patru sute de oameni…
Doamna Mioriţa Got puternic şocată de discursul lui Ştefan a încercat o replică pe care sala a perceput-o drept insignifiantă şi nesatisfăcătoare. Domnul Paul Cornea a rămas mut si stingher pe scaunul pe care stătuse şi ascultase.
Ştefan a fost apoi întrebat ce notă a luat şi a răspuns 7.25, după care a mulţumit din nou şi a coborât de pe scenă dispărând în mulţime, aclamat de colegi şi de profesori.
Olimpiada mea a însemnat şocul întâlnirii cu acest tânăr, formator de opinii, deschizător de drumuri…
Dacă la olimpiada viitoare se va schimba ceva, mă voi gândi la tine, Stefan…
(Preluata de pe portalul www.olimpiade.ro )
23 de comentarii:
”Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.”
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
"Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie"
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Profesorii și elevii recunoșteau curajul și frumuacestui tânăr care se ridicase împotriva sistemului ,împotriva îngustirii unor concepții spinându-și punctul de vedere în fața a patru sute de oameni.
Am venit aici pentru a ridica statutul educaţional al unei generaţii, evoluând, dând naştere unei societăţi europene.
Promovarea învățării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide,a spiritului liber și nonconformist nu reprezintă un factor de evoluție.
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.
”Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie.”
Uzul şi abuzul de clasic şi clasicism în elaborarea subiectelor de olimpiadă demonstrează faptul că ceea ce ni se cere la un astfel de concurs şcolar NU este evoluţia, consacrarea şi modernizarea unei literaturi ci stagnarea şi reiterarea textului facil.
Promovarea învățării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide,a spiritului liber și nonconformist nu reprezintă un factor de evoluție.
"Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide, a spiritului liber şi nonconformist nu reprezintă un factor de evoluţie."
Promovarea învăţării bazate pe memorare mecanică în detrimentul gândirii fluide,nu reprezintă un factor de evoluţie. Acest artiol ne arată modul modernizării literaturii.
Trimiteți un comentariu