Aşa cum cărţile citite în adolescenţă au lăsat în noi imaginea locurilor şi a zilelor de care erau legate (Marcel Proust), tot astfel imaginea ultimelor zile de vară (re)activează emoţii trăite cândva/acum prin prisma necesarei antinomii sfârşit(de vară)-început(uri) autumnal(e). Cândva, în copilărie, ca şi acum, ultima zi a lui august 2008 trimitea cu gândul la …prima zi de şcoală. E greu să (re)fii elev.
E sisific să devii profesor INTEL(igent)! Am resimţit din plin, într-un sfârşit de august-vacanţă, vibraţiile sinusoidale ale celor două ipostaze.
La Târgovişte.
Acolo unde …logica ne-a adunat din punctul A…în oraşul tihnit ce a găzduit echipa SIVECO şi cele patru grupe de profesori care, într-un prezent al permanentei redefiniri a educaţiei, au înţeles necesitatea de A PREDA INTEL(igent).
Zilele şederii noastre la Târgovişte, ca şi nopţile rezervate prelungitului dialog şi reflecţiei (individuale-de grup), ne-au determinat să înţelegem că Intel(igenţa) şi imaginaţia te pot duce …acolo unde vrei tu: într-un spaţiu al dialogului constructiv elev-profesor, eliberat de convenţii care inhibă sau limitează creativitatea şi dorinţa de autoformare, dintr-o motivaţie interioară.
Turul de galerie …pe holurile tăcute ale liceului care ne-a găzduit în timpul stagiului, mi-a orientat privirile spre o generoasă ofertă de lectură(probabil concepută pentru vacanţă). Printre provocatoare titluri, l-am regăsit pe Thomas Hardy, ale cărui fraze(…citite în adolescenţă, de elevul docil din mine) reverberau acum în profesorul care, sperând că a identificat DRUMUL, aştepta confirmarea…coordonatelor.
Experienţa ne învaţă că drumul drept se găseşte după o îndelungată rătăcire. Însă, nu o dată, se întâmplă ca, după o rătăcire îndelungată, să ne trezim inapţi pentru o nouă călătorie şi…, atunci, la ce ne mai foloseşte experienţa? (Thomas Hardy)
Privind retrospectiv, am înţeles că experienţa celor doi ani în care, intuitiv mai mult, am lansat elevilor noştri provocarea, prinsă în cadrele generoase ale cursului interdisciplinar Tehnici de redactare a textului (non)literar valorificând TIC, avea nevoie de o evaluare in praesentia. Simţeam că se impuneau nişte delimitări, clarificări, reevaluări, pentru a putea închide paranteza experienţială şi pentru a o regândi într-o variantă optimizată.
Evident, regândită pentru o altă generaţie de elevi.
Echipa SIVECO ( Dana Vlădoiu, Rodica Balaşa, Emil Dragomirescu), formatorii - Senior Teachers ( Ema Faciu, Sanda Popescu, Gabriela Noveanu, Mădălina Duminică), observatorul nostru(Claudia Cziprok) şi nelipsitul nostru facilitator (Rodica Dromereschi) ne-au oferit sprijinul şi ajutorul competent, necesarul feed-back, pentru a înţelege destinaţia proiectatelor călătorii-provocatoare experienţe ce vor sta sub semnul Iniţiativei, Năzuinţei, Tinereţii, Elanului, Libertăţii, Siguranţei, Inventivităţii, Voinţei, Entuziasmului, Competenţei, Originalităţii, Talentului, Educaţiei, Autonomiei, Creativităţii, Hotărârii. (IntelTeach-SIVECO)
Tuturor foştilor noştri elevi, care au răspuns iniţiativei noastre de a …identifica împreună DRUMUL, dar şi formatorilor noştri, prezenţi alături de noi, într-un sfârşit de august, la Târgovişte, care ne-au susţinut în a (re)descoperi potenţialităţile DRUMURILOR,
SINCERE MULŢUMIRI!
Tuturor – un nou an …sub semnul PROIECTELOR DE SUCCES!
Cu încrederea că ..experienţele ne (re)definesc,
aceiaşi,
Elena Mănucă şi Sevastian Alexandru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu