Cercul pedagogic al profesorilor de informatică din liceele teoretice si vocaţionale din Municipiul Iaşi
ocazie cu care am prezentat detalii privind:
- metodele de predare/evaluare PROIECT, LE ROMAN PHOTO si e-PORTOFOLIU utilizate în CDS-uri transcurriculare,
- experienţa acumulată de la precedentul cerc pedagogic susţinut în 15 martie 2005 privind utilizarea blogului ca instrument Web de predare evaluare şi
- rezultatele obţinute aplicand aceste metode.
Schiţa utilizată în această prezentare/dezbatere o aveţi expusă mai jos.
Argumentand utilizarea metodelor la specificul şcolii, luând în consideraţie nivelul pregătirii din şcoala generală al elevilor cu care lucrăm, moştenirea genetică precară, dotarea materială a şcolii în decursul timpului şi analizând produsele Web realizate de elevi sub indrumarea profesorilor, acţiunile sociale în care s-au implicat, rezultatele obţinute in probele orale la BAC şi rezultatele obţinute în formarea lor, putem propune comunităţii noastre tema următoare:
PERFORMANŢA TREBUIE REGÂNDITĂ
deoarece este o adevarată performanţă să obţii aceste rezultate aplicand elemente ale TIC doar o oră pe săptămână la clasele a X-a, a XI-a si a XII-a în acord cu viziunea UNESCO, UE, OECD, OSCE, IEA si IBE asupra educatiei (chiar daca este un alt tip de performanţă decât cea invocată până acum prin rezultate la olimpiade şcolare pe care nu le negăm sau activităţile teoretice din CEEX pe care nu le excludem din aceasta categorie, dar la care nu dorim sa se limiteze aprecierea performantei).
Ar însemna sa includem in evaluare şi cei 95% dintre elevii care nu participă la olimpiade şcolare, dar care au rezultate foarte bune in acord cu programa şcolara, dotarea şi numărul de ore alocat, raman in tara si vor constitui segmentul social de baza.
O spune din convingere un laureat al Distincţiei Gheorghe Lazar cl. a II-a, departe de invidia de care l-ar putea acuza unii (primirea respectivei distinctii avand drept condiţie eliminatorie obţinerea de către elevii tăi a cel puţin un premiu la o olimpiadă naţionala.)
Redau mai jos compendiul prezentat cu aceasta ocazie.
CERC
Sper să nu treacă încă patru ani pentru a putea realiza ceva practic privind utilizarea Web-ului în predare/evaluare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu